5.) Calvin Harris – Motion
Tavaly
még úgy gondoltam, Calvin Harris még a DJ-k közül is kiemelkedően borzasztó,
utáltam saját dalait (You’re Not Alone, Sweet Nothing), és kifejezetten
irritált az, amit Rihanna Where Have You Been-jével és We Found Love-jával
művelt. Mindazonáltal a Summer a nyaram egyik legnagyobb slágere volt, és a
Blame is jónak tűnt, úgyhogy úgy döntöttem, adok egy esélyt új albumának.
Egyáltalán nem bántam meg, ugyanis a lemez tele van a kislemezekhez hasonló
partydalokkal. Az album fénypontja egyértelműen az Outside, melyben Ellie
Goudling működik közre – az idei év egyik legjobb száma. Azonban vannak számok
a CD-n, amelyeket Calvin egyedül készített, és legtöbbjükben még szöveg sincs.
Ezek (mint például a Slow Acid) megtörik az album zseniális buliját, és
kifejezetten borzasztóak. A legrosszabb dal azonban mégsem ezek közül került
ki, ugyanis ezt a címet az Open Wide (feat. Big Sean) érdemli ki förtelmes
hangzásával és undorító – Big Sean-tól megszokott – szövegével. Összességében
nem vagyok a Motion nagy rajongója, de relatív tetszett, és ez több, mint
amennyit az év legtöbb albumáról elmondhatok.
Zseniális
dalok: Outside (feat. Ellie Goulding), Summer, Ecstasy (feat. Hurts)
Rossz
dalok: Open Wide (feat. Big Sean), Overdrive, Burnin’
4.) MØ – No
Mythologies to Follow
MØ
zenei stílusa rögtön megragadott, amikor először hallottam a No Mythologies to
Follow-t. A műfaja hasonlít Lana lassú indie pop-zenéjéhez, mégis egy kicsit
gyorsabb és kevésbé elvont annál, aminek köszönhetően az album – Lanáéval ellentétben
– nem válik unalmassá. A lassú zenét dance elemekkel ötvözi, amiből egy szokatlan
és élvezhető lemez kerekedik ki. Ugyanakkor egy-két szám az albumom
elkülöníthetetlen egymástól, ezért az album nem annyira megnyerő, mint lehetne.
Zseniális
dalok: Dust Is Gone, XXX 88 (feat. Diplo), No Mythologies to Follow
Nem
olyan jó dalok: Maiden, The Sea
3.) Lily Allen –
Sheezus
A
Hard Out Here zsenialitása után alig várhattam, hogy végre meghallgathassam
Lily visszatérő lemezét, a Sheezus-t. Összességében az album nagyon jó dance és
pop slágereivel (Silver Spoon), lassú balladáival (Miserable without Your
Love), közepes tempójú dalaival (Our Time), alternatív alkotásaival (Sheezus)
és country-számaival (As Long As You Love Me). Továbbá, mint azt Lilytől
megszokhattuk, a lemez szövegei kiemelkedőek. Az album legnagyobb problémája,
hogy – valószínűleg a sok különböző stílus miatt – nincs jól felépítve, nem
érzi úgy a hallgató, hogy egy jól összerakott darabot hall, hanem inkább mintha
a CD különböző dalait különböző előadók vették volna fel.
Zseniális
dalok: Silver Spoon, Miserable without Your Love, Hard Out Here, Take My Place
Nem
olyan jó dalok: Life for Me, Close Your Eyes, Insincerely Yours
2.) Karmin –
Pulses
Az
amerikai pop-duó első stúdióalbuma első hallgatásra lenyűgözött, és azóta is
minden alkalommal magával ragad. Amikor először hallottam márciusban, úgy
gondoltam, 2014 ennél jobbat nem hozhat (tévedtem). Mindent imádok ezzel az
albummal kapcsolatban: a stílusát, a zenéit, a hangzását, a szövegeit, a
felépítését, mindent. A gyors dance-pop stílusa tökéletesen ellensúlyozódik a
lassú balladákkal, véleményem szerint minden pop-lemeznek ilyennek kellene
lennie. (A Pulses-ról írtam bővebb kritikát márciusban, itt lehet elolvasni.)
Zseniális
dalok: Drifter, What’s in It for Me, Acapella, Pulses
Nem
olyan jó dalok: Night Like This, I Want It All
1.) Foxes –
Glorious
Foxes
már az év legjobb dalai listám élére állhatott, azonban most itt az ideje, hogy
az év legjobb albumáért is besöpörje a fődíjat. Debütáló albuma 2014 Trouble-je
számomra, megjelenése után egy hónapig mást nem is tudtam hallgatni. Imádom,
ahogy az album egyensúlyozik a klasszikus és a modern pop között erős
zongoráival és hangsúlyos dobjaival. Egymás után jönnek a tökéletes dalok,
egyetlen unalmas, rossz, vagy akár átlagos pillanat nélkül. Habár az album a
vége felé egyre kevésbé lesz kiemelkedően jó, a Glorious, majd a záró dal, a
Count the Saints visszahozzák a zenei tökélyt. Foxes hangja is említésre méltó,
az énekesnő kiemelkedően tehetséges, és annak ellenére, hogy kapott egy
Grammy-t, borzasztóan alulértékelt. A Glorious az év legjobb felvétele,
lehetetlenség megunni.
Zseniális dalok: Holding Onto Heaven, Let Go for Tonight, White Coats, Glorious
Nem olyan jó dalok: Echo, Shaking Heads
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése