2013. december 26., csütörtök

2013 legjobb dalai

Albumlistám már hagyománnyá vált, azonban idén úgy döntöttem, hogy az év legjobb dalainak is szentelek egy bejegyzést, ugyanis annak ellenére, hogy jó albumokban mennyire gyér volt 2013, rengeteg kiemelkedően jó szám jött ki.

20.) Lorde - Everybody Wants to Rule the World
19.) Beyoncé - Partition
18.) Karmin - Acapella
17.) 30 Seconds to Mars - Up in the Air
16.) Little Mix - Little Me
15.) Lady Gaga - Aura
14.) Selena Gomez - Undercover
13.) Natalia Kills - Rabbit Hole
12.) Lorde - 400 Lux
11.) 30 Seconds to Mars - End of All Days


10.) Marina & the Diamonds - Electra Heart
Meg is érkeztünk a top10 legjobb dalhoz, melynek mindegyikéről fogok írni egy rövidebb jellemzést is. Marina & the Diamonds második stúdióalbumának érdekessége, hogy a címadó dal, az Electra Heart nem kapott helyet rajta. Azonban Marina úgy gondolta, hogy a szám túl jóra sikeredett ahhoz, hogy a rajongók ne hallhassák, ezért youtube csatornájára augusztus 8-án feltöltötte az Electra Heart hivatalos videóját ezzel lezárva az erát. Én mindenesetre nagyon örülök, hogy végül megjelent a dal, hiszen szerintem Marina egyik legjobb dala annak ellenére, hogy erősen dances stílusa meglepő lehet első hallgatásra.

9.) Lana del Rey - Young and Beautiful
Az áprilisi Lana Del Rey-koncert után minden létező dalát agyonhallgattam már, így tökéletes időpontban jött ki az április 23-án megjelenő új dal: a Young and Beautiful, melyet a The Great Gatsby című filmhez rögzített az énekesnő. Mondanom se kell, hogy a szám elsőre megfogott, hiszen a Lanától megszokott irányt képviselte, kicsit mégis eltért tőle klasszikusabb, kevésbé elvont hangzásával. A dal magában is kiemelkedő, de a film üzenetét ismerve még lenyűgözőbb.

8.) Natalia Kills - Problem
Natalia Kills 2011 óta a kedvenc európai énekesnőm, azonban tavaly őszi promóciós kislemezével, a Controversy-vel bizonytalanná tett új albumával, a Trouble-lel kapcsolatban. A tavasszal kijött Problem azonban megmutatta, hogy nincs okom félni, Natalia továbbá is egy zenei zseni. Az album többi dalához hasonló elvontság és népszerűség közötti egyensúlyozás erre a dalra is igaz.


7.) Christina Aguilera - We Remain
Amikor meghallottam, hogy Christina Aguilera is rajta lesz a Catching Fire soundtrack albumán, elképesztően örültem: az Éhezők viadala második részénél még sose vártam jobban egy filmet se, és a tudat, hogy az egyik kedvenc énekesnőm énekli a filmzene egyik dalát, még inkább felfokozta izgalmamat. A dalban nem kellett csalódnom: habár nem hoz újat a hangzása, a szövege annyira tökéletesen leírja a Futótűz hangulatait, hogy átérzem a főszereplő minden gondolatát csak a szám szövegét hallgatva. A végső szerelmet mégis a film egyik trailere hozta meg, mely alatt a We Remain hallható. Azt hiszem, ha nem a Catching Fire-höz íródott volna a dal, közel se tetszene ennyire, de így az év hetedik legjobb dala.


6.) Miley Cyrus - FU (feat. French Montana)
Miley Cyrus albuma, a Bangerz - mondjuk ki - szörnyűre sikeredett. A legtöbb dal elvont, igénytelen és semmilyen. Mégis akad a lemezen egy-két mestermű: ilyen a French Montana-val közös FU is. Nem tudom megmagyarázni, de a dal annyira zseniálisan jó, hogy nem is hiszem, hogy kell.


5.) Lady Gaga - Applause
Lady Gaga visszatérő dala meglepetést hozott: az énekesnő nem hogy stílust váltott, de egy új zenei irányt indított. Az Applause rendkívül fülbemászó, igényes, bevállalós és mégis sablonos annyira, hogy sikeres lehessen. Nekem a kedvenc kislemezem, és az egyik kedvenc számom is az énekesnőtől.


4.) Jessie J - Wild
Az első dolog, amit le szeretnék szögezni a Wild-dal kapcsolatban, hogy nem a kislemezként is megjelent és az Alive-ra felkerült verzióját választottam az év negyedik legjobb dalának, hanem a No Rap Version névre keresztelt szólóváltozatot, mely megkíméli a hallgatót Big Sean és Dizzee Rascal rapnek nevezett förtelmétől. A Wild nélkülük Jessie J egyik legjobb dala fülbemászó, pörgős dallamával, jó szövegével és zseniális alapjával. Egy belevaló popdal, amit Jessie egyedülálló hangja még elképesztőbbé tesz. Augusztus végéig úgy gondoltam, hogy ennél jobb dalt nem hozhat 2013, mégis három dallal tévedtem.

3.) Katy Perry - Unconditionally
Katy Perry új, harmadik albuma csalódást okozott. Minden dal ugyanazt a semmilyen stílust képviseli, még harmadik hallgatásra is komoly kihívás elkülöníteni őket. Ebből az egyhangú szürkeségből egy dal tűnik ki feltűnően: az Unconditionally, mely egyértelműen Katy Perry eddigi legjobb dala. A feltétlen szerelemről szóló dal hangzása tökéletesen harmonizál a dal témájával egy gyönyörű katartikus zenei idillt hozva létre.


2.) Natalia Kills - Stop Me
A Trouble nem is lehetett volna az év albuma egy olyan erős húzó dal nélkül, mint a Stop Me, melyet hosszú gondolkodás után tettem a második helyre, ugyanis nagyon esélyes volt az év dala címre. A lassabb, szomorúbb hangvételű popdal mind dallamával, mind hangzásával, mind témájával, mind szövegével elnyerte a tetszésem. A "We could do some damage, f**k me in the Paris lights", illetve a "I put my high heels on so I'm closer to God" sorok az all-time kedvenceim közé tartoznak.


1.) Miley Cyrus - Wrecking Ball
Miley Cyrus-ban stílusváltása után elvesztettem minden hitemet: a We Can't Stop förtelmesre sikerült, és Miley ribanc-imidzse se keltett szimpátiát bennem az énekesnő iránt. A Bangerz második előfutára, a Wrecking Ball azonban annyira elképesztően jóra sikeredett, hogy a kislemez augusztusi premierje után semmi mást nem voltam képes hallgatni egy hétig. A lassú kezdés után berobbanó refrénnél mindig könnyek szöktek a szemembe, akkora katarzist okozott a zene. A dal tökéletes kislemezválasztás volt, amit mi sem bizonyít jobban, hogy végre meghoza Miley-nak a Billboard Hot 100 listán az első helyezést. A Wrecking Ball 2013 legjobb dala.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése